Körülnézve a világban meglepődve tapasztalhatjuk, hogy habár számtalan kultúra és társadalmi berendezkedés létezik, valamiért az oktatás egy erősen standardizált intézményi kör. A világ szinte minden iskolarendszerében ugyanolyan szegmentáció mentén járják végig a fiatalok a felnőtté válás útját.

Az óvoda a kezdet, ahol felkészítenek az iskolai tevékenységek dinamikájára, a csoportos időtöltésre, a fegyelemre, és mindenre, ami nem magától értetődő egy érdeklődő gyermeknél.

Ezután az általános iskola következik. Itt már mutatnak némi eltérést némely régiók. Skandináviában például később, míg angolszász területeken előbb kezdik ezt a fajta oktatást, de a különbség itt is elhanyagolható.

Ezután ennek az etapnak a második felvonása következik, mely szintén mindenhol hasonló modellben zajlik. A középiskola már néhol teret nyit az egyéni képességek fejlesztésének, de jócskán korlátozott keretek között.

Az egyetemi alap-, mester-, és doktori képzés pedig szánt szándékkal a világ minden táján egységesítésre törekszik, hogy a hallgatók fluktuációját a rendszerbeli különbségek ne gátolják.

Mindez pedig azért lehet érdekes, mert ahogy ez is jelzi az iskolának, mint rendszernek elképesztő hagyománya van, mely szilárdan tartja magát alapvető elveihez. Az ilyen mértékű egységesülés is csak úgy jöhetett létre, ha közben a keretek nem változnak, így volt idő mindenhol felzárkóztatni az intézményi hátteret.

Éppen ezért lehet érdekes, hogy jelenünkben, habár az iskoláztatás a jól megszokott kerékvágás szerint zajlik, tapasztalható egy másik csapásvonal létrejötte is, melyeket a legnagyobb egyetemek mintáján érzékelhetjük. Ilyen például az Oxford, ahol erős figyelmet fordítanak az egyéni igények szerinti képzésre. Ez a bevett tanrenden felül a sajátos képességek kiteljesítését hivatott elősegíteni. Finnországban, ahol felmérések szerint jelenleg az egyik legerősebb középiskolai oktatás van jelen a világon, kiemelten foglalkoznak a fiatalok egyéni kvalitásaival, kompetenciáival.

Ez a fejlődés pedig nem véletlen. A világ előrehaladtával a fejlettebb területeken már annyi ember engedheti meg magának a „tanulás luxusát”, hogy maga az egyetem elvégzése nem minden esetben hozhat kiemelkedést. Így fontos, hogy arra koncentráljunk, ami a sajátunk, amiben jobbak vagyunk vagy lehetünk, mint a többiek. Ezt ismerték fel a világ elitjébe tartozó oktatási rendszerek is.

Mi is ebben hiszünk és ezért hoztuk létre Magyarország leginnovatívabb és legátfogóbb tréningplatformját. Itt megnyitjuk a kapukat, hogy te is megtaláld, amiben jó vagy és az iskola elvégzése közben/után kiemelkedhess.