Ezután azonban kikerülünk az otthon berkéből és kilépünk a szociálisan tágabb térbe, mely a közoktatással kéz a kézben szolgál elsajátított személyiségjegyeinkért, világról alkotott képünkért és alapvető tudásunkért.

Innentől az oktatás egy igen komoly ideig végigkíséri életünket. Magyarországon általánosan 3 éves kortól, az óvodában kezdődik ez a folyamat, s az első valódi, iskolai állomás 6 éves kortól következik, az általános iskola képében. Ekkortól a gyerekek már tankötelezettek és a szülőknek nincs opciójuk különböző oktatási keretrendszerek között válogatni. Ez annyit jelent, hogy minden egyes felnövő gyerek pontosan ugyanazt a képzést kapja tanulmányainak első 8 évében. Ez az utóbbi években annyit változott, hogy elterjedtek a 4-5-6 évfolyamos középiskolák, mely értelemszerűen lerövidítik az általános iskolában eltöltött éveket, de a tananyag, az oktatási mód nem változik, csak egy másik intézmény berkei közé helyeződik át.

Az általános iskola után már kinyílnak a lehetőségek, habár óriási választék nincs. Rendelkezésre állnak a gimnáziumi, szakközépiskolai és szakiskolai képzések. Előbbi egy általános, átfogó tananyagot ad a későbbi felsőoktatásba készülőknek. A szakközépiskola már valamilyen speciális szaktudást igyekszik átadni, a szakiskola pedig 2+2 éves formában egy még szűkebb területre összpontosítja oktatási formáját. Azonban fontos megjegyezni, hogy utóbbi két opció elterjedtsége messze elmarad a gimnázium népszerűségétől és társadalmi megítélése is jóval alacsonyabb. Tehát ott tartunk, hogy a gyerekek nagy része még mindig egzaktan ugyanazon tudás birtokában készül a felsőoktatásba.

Hazánkban az úgynevezett bolognai rendszer működik, mely egy három szintes struktúra. Első ízben az alapképzésen sajátítják el a hallgatók a területükhöz szükséges általános műveltséget. Ezután egy újabb felvételi eljárás után a mesterképzés következik, mely már létszámban is kevesebb, és terület szerint is specializáltabb tudás megszerzésést biztosítja. Az alap 3, a mesterképzés 2 éves periódusban működik, ezután pedig a doktori fokozat megszerzése, a PhD következik mely már a terület teljes és átfogó ismeretét megköveteli és a tudományos világba való integráltságot szolgálja.

Ez alapvetően egy jó rendszer, hiszen mindenki a számára igényelt tudás megszerzése után tud kiszállni és nemhiába halljuk az idősebb generációktól, hogy a diploma kulcsa sikereinknek. Azonban fontos egy erős és tagadhatatlan tendenciát felismerni. Számos körülmény átalakulásával és megváltozásával a felsőoktatás elérése mára már rendkívül széles réteg számára elérhető. Sajnos arról is szót kell ejteni, hogy a fizetős szakok előretörésével szinte bárki bekerülhet a felsőoktatás vérkeringésébe, akinek, vagy méginkább aki családjának elegendő vagyona van, hogy finanszírozni tudja a tandíjat.

Mindez pedig azt eredményezi, hogy szinte bárki diplomához juthat, aki ezt fejébe veszi. Ez meglehetősen logikus módon annak elértéktelenedéséhez vezetett, így ma már egy állás betöltéséhez elvárás és messze kevés a felsőoktatásban szerzett papír megléte. Helyette a cégek a szakmai tapasztalat meglétére helyezték át a hangsúly, bár ez is csúsztatás. Ők azt szeretnék, ha az érkező munkaerő értene valamihez, amivel hasznára tud lenni munkáltatójának.

Itt pedig meg kell említenünk a gimnázium után alternatívaként szolgáló Országok Képzési Jegyzékben (OKJ) szereplő képzéseket. Ezek egy rövidebb időtartam alatt specializált, szűk átfogású oktatást nyújt egy egy szakma keretin belül, így pontosan azt szolgálja, amire vágyunk. Vagyis szolgálná. Ugyanis hiába hisszük, hogy van tökéletes megoldás. Az OKJ-s tudásanyag rendkívül hasznos lehetne azoknak, akik pontosan tudják milyen területen szeretnének tevékenykedni, azonban van egy nagyon fontos tényező, mely áthúzza ezt az egész ideális képet. Méghozzá olyasmi ami elsőre furcsának hathat, hogy hátrányul szolgálnak. Mégpedig az, hogy országosan, hivatalosan elismert papírt adnak. Az ok pedig, hogy ez megbénítja a hatékonyságot, hogy mindehhez államilag bevizsgált tanterv szükséges, melyet a képzések megszületésekor létrehoztak és azóta hozzá sem nyúltak. Ez olyan mértékű elavultságot hozott, hogy habár releváns tudáshoz juthatunk, a cégek már rég nem dolgoznak azon elvek szerint, amit mi elsajátítunk. Egy nagyon rövid példán keresztük meg is mondom, mire gondolok. Az államilag elsimert fotós OKJ képzésen a tananyag nagyrészét kémiai ismeretek, labortanulmányok teszik ki, hogy a fotóelőhívás részleteit behatóan ismerje a tanuló. Mondanom sem kell, hogy ez a mai digitális világban milyen relevanciával rendelkezik.

Tehát ott tartunk, hogy vagy nagyon általános tudásunk van, ami nem jelent előnyt a munkerőpiacon, vagy olyan, amivel részleteiben ismerhetjük saját szakmánkat, ami érdekel és kiemelkedünk, csak rossz részleteiben.

Aztán ott van 2017, az internet és a lehetőségek. Ezeket a tényezőket figyelembe véve alkottuk meg a trening24.hu-t. Nem azért mert nem hiszünk az iskolában. Nem azért mert a pokol fenekére kívánjuk a közoktatást. Azért mert hisszük, hogy mindenki megérdemli, hogy modern, használható, igazi előnyt nyújtó tudáshoz jusson azon szakmában, melyben igazán jó, amiben hajlandó és szeretne tanulni és fejlődni.

Nem, államilag elismert papírt nem kapsz majd és diplomaosztó ünnepségre sem kell meghívnod senkit. De rengeteg tréninget gyűjtöttünk össze, ahol pontosan azt tanulhatod, ami neked fontos, amit neked érdemes, amivel ki tudsz majd emelkedni a közegedből és mindezt olyanoktól, akik jelenleg, a mostani világ kihívásai közt sikeresek abban, amit csinálnak.

Mert mi ebben hiszünk: olyan tudásban, amit használni tudsz, amire vágysz, amitől jobb leszel. Ezért alkottuk meg a Trening24.hu-t, Magyarország legnagyobb és legátfogóbb tréningplatformját.